Takže zatím co v předchozích článcích se objevovali především technické informace a z velké části se jednalo o věci převzaté z návodu, tentokrát se podíváme hlavně na obecné záležitosti, které jsem vysledoval ja sám.

A protože výjimka potvrzuje pravidlo, začneme jednou jedinou věcí, kterou si lze přečíst v návodu a tou je vyrovnání skoku. Viz obrázek.
Je to poměrně náročný kousek, ale dají se tak vybrat i opravdu hrozivě vypadající situace a absolvujete-li bohatý trénink, můžete dosáhnout i efektních kousků jako je looping.
Jak naznačuje obrázek. Model vylétne na nerovnosti a začne padat předkem dolů, agresivně, ale krátce přidejte. Roztočená kola mají za následek srovnání modelu.
Začne-li se naopak příď zvedat neúměrně vzhůru, kola zabrzděte. Nezapomeňte brzdu před dopadem uvolnit.
Bezpečné zvládnutí triku vyžaduje dlouhý trénink a zkušenosti. První pokusy o skoky samozřejmě provádějte na úměrné překážce a na měkkém podkladu (tedy ne na betonu)

Během ježdění s modelem, je třeba si uvědomit několik základních věcí. Kupříkladu se vám může stát, že model vyjede do místa, kam se pro vás bude problém dostat (stoupavost čtyřkolky je obrovská) Také nezapomeňte, že brzdný účinek je takový jaký je a že nejedete autíčkem na ovládání z Tesca, ale modelem, kterého hmotnost je přibližně 5kg a další a další věci.

Osobně si myslím, že vidím docela dobře. Nicméně na větší vzdálenost se vám může stát, že ztratíte prostorový přehled. Tím myslím, jestli je model dál, nebo blíž, nebo přesně na úrovni překážky, kolem které se chystáte projet. Také se všimněte, že při závodech stojí závodníci na vyvýšeném místě. Tam vůbec, je-li modelů na jednom místě víc, musí to být strašná mela. Ovšem vyvýšené místo řeší zmíněný problém na 100%.

Ať budete dělat cokoliv (tedy vyjma případu, že budete jezdit rychlostí chůze do kola) neubráníte se tomu, že se model ocitne na zádech. Pokud jste u ježdění dva je lepší utíkat bez vysílačky. Její anténa trochu omezuje. Počítejte s tím, že leží-li auto obráceně dýl (tedy třeba déle než 5 vteřin) motor zhasne. Je to zřejmě následkem uchlastání, protože v obrácené poloze palivo teče do motoru neomezeně. Standardně je z nádrže vytlačováno tlakem z výfuku - ten logicky odpovídá počtu otáček.

Napište mě do mailu, co by vás zajímalo! O čem byste si v této sekci rádi přečetli. Zatím připravuji článek o spotřebě a nákladech na palivo. Pro neznalé, jsou to totiž poměrně zajímavá čísla!